Almost famous; Penny Lane

För några år sedan såg jag almost famous på tv, och herre jäklar vad jag älskade den, glömmde dock bort filmen lite senare men för ett halvår sedan såg jag den igen i skolan,
Trots att jag började se filmen med dålig inställning som inte blev bättre när jag läste att b-skådisen Kate Hudsen vad en av huvudrollerna så grep den tag i mig med sina zeppelin låtar och sjuttiotals kläder så mycket att den formade i stortsätt hela mitt liv som det är idag.
Och Penny Lane (spelad av Kate Hudsen) är den som fångade min uppmärksamhet mest,
med håret, kläderna, utstrålningen och allting igentligen, därför gör jag det här inlägget om henne.







Hon är löst baserad på flera olika tjejer, bland annat Bebe Buell vars ideen med
Band-aid kom ifrån.

"I always tell the girls; never take it seriosly,
If you never take it seriosly, you never get hurt,
and if you never get hurt, you always have fun,
and if you ever get lonely, just go to the record store, and visit your friends."
Penny: Call me if you need a rescue, we live in the same city. William: Sometimes I think I live in a different world.
Blont lockigt hår, inget smink, brunkappa med fejkpäls, stövlar, pilotsolglasögon, spetsskjortor, jeans, converse, stråhatt, ringar, Ttröjor, mockakjol och pälsmössa.. Gah!


Min favoritscen nummer två med min första favorit som är den sista scenen, då Tangerine börjar spelas.

Anyhow, min favorit film med långa kliv och.. se den åtminstånde.
hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0